Sunday, July 25, 2010

SIAPAKAH SEBENARNYA DR REDHUAN TEE????

Seorang pensyarah kanan disebuah menara gading di Malaysia. Layak kah dia tu? Wahal dirinya sendiri pun awak tak tahu asal usul awak!!
Awak memang pandai memberi komen dan ceramah. Jangan awak campor aduk antara BANGSA dengan AGAMA. Jauh perbezaannya. Kerana komen dan kenyataan awak yang mana dapat menjarakkan jurang hubungan kaum di MALAYSIA. Tahukah awak kenapa saya berkata sedemikian??? Menyingkap kembali beberapa komen dan kenyataan awak, jelas sekali awak ini BAIS dan condong sebelah. Awak lebih mengutamakan Agama daripada MANUSIA SEJAGAT. Sedangkan Agama Islam, atau apa juga agama dianuti oleh MANUSIA di dunia ini mempunyai ajaran yang murni, hanya caranya berlainan.
Tahukah awak kenapa majoriti Kaum Cina sentiasa dan kekal mempertahankan Pendidikan di SRJK C atau SMKJ C???? Awak harus kaji lebih mendalam sebelum buat kenyataan membuta tuli!!!!! Dari dulu lagi ianya adalah Sekolah Bantuan Modal sahaja, yakninya tidak semua ditanggung penuh oleh Pihak Pemerintah, seperti SK dan SMK 100% bantuan penuh Pihak Pemerintah. Tahukah awak tanggungan itu diambil daripada mana datangnya income itu???
Siapakah majoriti yang menyumbangkan income Pihak Pemerintah itu?? Kalau lah tanpa bantuan penuh pihak pemerintah, siapakah lagi yang akan membantu mengekalkan SJK C dan SMKJ C di Malaysia??? Tidak lain dan tidak bukan tentulah PARTI DAN NGO KAUM CINA MALAYSIA.
Awak jangan menyalahkan mereka yang menghulur bantuan dan jangan salahkan mereka sentiasa begitu prihatian. Awak pun tahu tetapi tak cakap pun jumlah kouta yang diberi tempat pengajian tertinggi mengikut kaum, kenapa awak membisu seribu bahasa?? Awak ini umpama LALANG. Kalau nak komen dan ceramah biarlah tidak berpihak mana mana. Saya tidak menyalahkan mereka yang mempertahankan SJK C dan SMKJ C. Perlu awak semak dengan PERLEMBAGAAN MALAYSIA.
Kenapa awak lebih peka dengan perbandingan antara Kaum Cina dengan Kaum Melayu sahaja??? Apakah niat hati awak itu???? Bolehkah awak tak buka mulut awak itu. Sebab kata-kata awak itu lebih kepada menghasut. Ini akan menimbulakan tidak senang antara kaum.
Komen dan ceramah awak itu biarlah kepada agama Islam, kerana awak ni dianggap seorang yang warak dan alim... Awak jangan bermain dengan Api Politik.
Kepada awak Redhuan Tee -
Awak mengakui awak ni petah Bahasa Melayu
Awak mengakui anak-anak awak ni petah Bahasa Melayu
Manakala kaum Cina dan India di Malaysia ini tidak penting dan tidak petah Bahasa Melayu
Tahukan awak ramai pelajar Kaum Cina dan India yang mendapat keputusan lebih cemerlang dalam Bahasa Melayu jika dibandingkan dengan Kaum Melayu sendiri??
Ramai antara mereka diatas itu berkeputusan jauh lebih baik tidak ada peluang ke menara gading, pasti awak tahu, tetapi membisu seribu bahasa, betulkan???? Awak kena buat kajian dan beri komen masalah tersebut.

No comments:

Post a Comment